Моніториг "ІКТ в навчально-виховному процесі"

Людство неминуче вступає в інформаційну епоху. Інформаційні технології стають невід’ємною частиною сучасного світу, вони значною мірою визначають подальший економічний та суспільний розвиток людства. У світі розпочалося сторіччя глобальної інформатизації. Не стоїть осторонь цього процесу й школа.
Сучасний стан застосування інформаційних технологій у всіх галузях потребує розширення їх впровадження в освітній діяльності. Актуальною стала фраза "Хто володіє інформацією, той володіє світом". Всім учасникам навчально-виховного процесу потрібно іти в ногу з часом.
Нині якісне викладання дисциплін не може здійснюватися без використання засобів і можливостей, які надають комп’ютерні технології та Інтернет. Вони дають змогу вчителю краще подати матеріал, зробити його більш цікавим, швидко перевірити знання учнів та підвищити їхній інтерес до навчання.
Перед вчителем відкривається швидкісний доступ до інформаційного простору в мережі Інтернет, який дозволяє йому отримувати найновішу інформацію з будь-якої теми, активно спілкуватися з колегами, учнями та батьками в соціальних мережах та обмінюватися з ними інформацією за допомогою електронних засобів. Завдяки цьому підвищується авторитет вчителя, він дійсно може бути носієм культури, знань, усього передового, формувати в своїх учнів якості і вміння необхідні сучасній людині ХХІ століття, такі як медіаграмотність, критичне мислення, здатність до рішення творчих та креативних завдань.
Ще вчора провідне місце у викладанні предметів займали традиційні засоби – дошка, крейда та друковані джерела (підручники, зошити з друкованою основою). Сьогодні ж завдяки використанню ІКТ навчальне середовище можна доповнити відео, звуком, анімацією. Мультимедійні програмні засоби дозволяють поєднувати текстову, графічну, анімаційну, відео- і звукову інформацію. Одночасне використання кількох каналів сприйняття навчальної інформації дозволяє підвищити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу.
Усе це здійснює значний вплив на емоційну сферу школяра, сприяючи підвищенню пізнавальної активності, підвищенню інтересу до предмета та навчання взагалі, активізації навчальної діяльності учнів. Тим більше, що школярі уже готові до роботи з ІКТ: вони знають, що таке комп’ютер, у більшості випадків уміють ним користуватися, у них відсутній психологічний бар’єр: діти не бояться, що зламається машина, не вистачить знань упоратися з нею тощо.
Сучасні комп’ютерні технології представляють вчителю та учням багатий творчий інструментарій. Але при цьому вчитель не повинен забувати, що як і будь-який урок, урок з використанням ІКТ потребує чіткого плану, виходячи з своїх  цілей, при відборі навчального матеріалу необхідно дотримуватися основних дидактичних принципів: систематичності та послідовності, доступності, диференційованого підходу, науковості та арсеналу традиційних методик.  Комп'ютер не замінює викладача, а тільки доповнює його.  
         Надзвичайно великі переваги використання мережевих методичних ресурсів та Інтернет-технологій в розвитку дистанційного навчання:
*                  Робота з обдарованими дітьми.
*                  Випереджуюче навчання.
*                  Підготовка до ЗНО.
*                  Тестування.
*                  Робота з дітьми, які обмежені в пересуванні.
*                  Робота з дітьми, які перебувають на довготривалому лікуванні.
Переваг багато, але залишаються нерозв’язаними ще й багато проблем щодо впровадження компютерного новаторства  у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів: слабка матеріально-технічна база, проблема технічного обслуговування і ремонту сучасних інформаційно-комунікаційних засобів у навчальних закладах; морально застаріла комп’ютерна техніка; незадовільний стан підключення до Інтернету, відсутність комп'ютера в домашньому користуванні багатьох учнів і вчителів, недостатня комп'ютерна грамотність вчителів та учнів. Окрім того, при недостатній мотивації до роботи учні часто відволікаються на ігри, музику; зайшовши в мережу на 5 хвилин, можуть затриматися на 2 години, а скільки «бруду» навалюється на них з всесвітньої павутини…
ІКТ безперечно дає можливість:
1.                використовувати у навчанні здобутки новітніх інформаційних  технологій;
2.                 удосконалювати навички самостійної роботи учнів в інформаційних базах даних через мережу Інтернет;
3.                полегшити роботу вчителя, може і дитини.
         Але наслідки можуть бути різні. В теорії  - одні, а на практиці – інші. Тому вважаю за доцільне провести дослідження по питанню впровадження ІКТ в навчально-виховний процес і вивчити думки учнів Звенигородської школи щодо наслідків таких дій, чи дійсно  ІКТ-технології роблять їх навчання більш цікавим і ефективним.

Дослідження наслідків впровадження ІКТ в навчально-виховний процес

Дата проведення: березень 2016 року

Цільова група: учні 8-11 класів Звенигородської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Вікова категорія: в межах від 13  до  17 років.

Кількість респондентів: 38 осіб, з них  - 8 учнів 8 класу, 9 учнів 9 класу, 12 учнів 10 класу, 9 учнів 11 класу.

Мета: вивчення внутрішньої позиції учнів щодо питання впровадження ІКТ в навчально-виховний процес, аналіз наслідків комп’ютерного новаторства.

Порядок проведення: опитування проводилося в групі зі збереженням анонімності респондентів.
Бланк анкети
 «Використання ІКТ в школі»
1.     Який вид організації уроків Вам більше подобається:
1.     звичайний урок без використання ІКТ;
2.     урок із використанням ІКТ.
2.     Чи подобаються Вам уроки із використанням засобів ІКТ (комп’ютера, сенсорної дошки, проектора, Інтернету тощо)?
1.     так;
2.     ні;
3.     На Вашу думку, використання ІКТ під час уроку:
1.     сприяє засвоєнню та запам’ятовуванню навчального матеріалу;
2.     підвищує інтерес до предмета;
3.     розвиває творче мислення;
4.      розвиває здібності до самостійної роботи;
5.      розвиває уміння спілкуватися на основі виконання спільних проектів;
6.      дозволяє перевірити і оцінити знання;
7.     відволікає від уроку;
8.     практично ніяк не впливає.
9.     інше  ___________________________________________.1
4.     Чи використовують вчителі Вашої школи (окрім вчителів інформатики) засоби ІКТ  під час проведення уроків:
1.     так, всі вчителі ;
2.      так, але не всі ____________(вкажіть скільки вчителів).
3.     ні;, не пригадую
5.     Вчителі на уроці найчастіше використовують ІКТ для:
1.     тестування;
2.      демонстрації фільмів, перегляду та прослуховування аудіо- та відео матеріалів;
3.     пояснення нового матеріалу з використанням  презентацій,
4.     самостійної роботи учнів за ПК;
5.     пошуку інформації.
6.     Вчителі яких предметів найчастіше/найрідше використовують засоби ІКТ під час проведення уроків?
(вкажіть не більше трьох предметів)
7.     Зазначте, як Ви ставитеся до уроків із використанням ІКТ.
1.      уроки стали цікавішими;1
2.     краще розумію матеріал;1
3.      краще запам’ятовую;1
4.     хочеться самостійно робити презентації;1
5.     цікаво, коли інші представляють свої презентації;1
6.      не подобається;1
7.      не бачу ніякої різниці;1
8.      інше  ___________________________________________.1
8.     Чи є у вас вдома комп’ютер?
1.     так;
2.     ні.
9.     З якою метою Ви використовуєте комп’ютер:
1.     для підготовки домашніх завдань;
2.     для підготовки рефератів, презентацій;
3.     для підвищення навичок користування комп’ютерною технікою;
4.     для пошуку інформації в Інтернеті;
5.     для участі у навчальних проектах;
6.     для позакласної діяльності, участь у гуртках, факультативах;
7.     для ігор
8.     проведення часу в соціальних мережах
9.     інше (а саме) ___________________________________________.
10.       Чи маєте Ви інтерес і бажання до вивчення ІКТ:
1.      категорично не хочу, бо це викликає негативні емоції;
2.      не хочу і все;
3.      не хочу, але необхідно для майбутнього життя;
4.      маю бажання до вивчення комп’ютерних технологій;
5.      цікавлюся, маю деякий досвід роботи з ІКТ
11. Які теми з ІКТ ви хотіли вивчати на уроках інформатики?
___________________________________________________________
___________________________________________________________
12. Що б Ви побажали своїм учителям стосовно використання ІКТ? ___________________________________________________________
___________________________________________________________
13.  Чи є у Вашій школі свій веб-сайт або блог?
1.     так;
2.     ні.
14. Чи часто Ви користуєтеся ним?
1.     постійно;
2.      інколи;
3.     ніколи.
15. Чи є у Вашій школі вчителі або класи, які мають свої блоги?
1.     так;
2.     ні;
3.     можливо, але мені про це невідомо.
16. Чи маєте ви  свій блог?
1.     так;
2.     ні;
17. Оцініть, будь ласка, свою готовність роботи за комп’ютером:
1.      відчуваю страх перед комп’ютерною технікою, не вірю в свої сили та здібності;
2.     не впевнений, що зможу засвоїти комп’ютерні технології;
3.     відчуваю певні труднощі, але впевнений, що зможу, якщо докладу певних зусиль;
4.      впевнений у своїх можливостях і відчуваю задоволення під час досягнення успіхів у засвоєнні та використанні ІКТ;
5.     не сумніваюсь у своїх можливостях, маю досвід роботи з ІКТ, можу поділитися досвідом із іншими.
18. Оцініть, будь ласка, свій рівень володіння ІКТ за 5-бальною шкалою:
компетентність
оцінка
робота з файловою системою (створення, перейменування, копіювання, переміщення, видалення папок і файлів)
робота з антивірусною програмою (встановлення, налаштування, використання)
робота з архівами (створення, додавання, розархівування)
робота в мережі Інтернет (пошук необхідної інформації)
встановлення на комп’ютері необхідного програмного забезпечення
робота в текстовому редакторі (створення і збереження текстового документа, виділення, копіювання та переміщення фрагментів тексту, редагування і форматування символів та абзаців)
19. Як Ви думаєте, від чого залежатиме Ваше майбутнє?
1.     насамперед, від власних здібностей, волі, умінь;
2.     від життєвих цілей, які поставлю перед собою;
3.      вирішальну роль відіграватиме сприятлива чи несприятлива ситуація в суспільстві;
4.      від друзів
5.     від вміння використовувати комп’ютер і працювати в мережі Інтернет
6.      інше ______________________________________

Кількісний аналіз результатів

Запитання
К-сть респондентів
1.
Який вид організації уроків Вам більше подобається:

звичайний урок без використання ІКТ;
4

урок із використанням ІКТ.
34
2.
Чи подобаються Вам уроки із використанням засобів ІКТ?

так;
37

 ні;
1
3.
На Вашу думку, використання ІКТ під час уроку:

1.сприяє засвоєнню та запам’ятовуванню навчального матеріалу;
22

2. підвищує інтерес до предмета;

27

3. розвиває творче мислення

14

4.розвиває здібності до самостійної роботи

11

5. розвиває уміння спілкуватися на основі виконання спільних проектів
16

6. дозволяє перевірити і оцінити знання

4

7.відволікає від уроку

0

8. практично ніяк не впливає

1
4.
Чи використовують вчителі Вашої школи (окрім вчителів інформатики) засоби ІКТ (комп’ютер, сенсорну дошку, проектор, Інтернет тощо) під час проведення уроків

так, всі вчителі
12

так, але не всі
22

ні;, не пригадую
4
5.
Вчителі на уроці найчастіше використовують ІКТ для:

1 тестування

3

2 демонстрації фільмів, перегляду та прослуховування аудіо- та відео матеріалів

22

3 пояснення нового матеріалу з використанням  презентацій,
22

4 самостійної роботи учнів за ПК

7

5 пошуку інформації в мережі Інтернет

5
6
А) Вчителі яких предметів найчастіше використовують засоби ІКТ під час проведення уроків?
історія - 35
інформатика -25
фізика – 12
географія - 12
біологія -7
укр. мова - 4
укр. літ -– 4
музика – 3
художня культура – 1
астрономія - 1

Б) Вчителі яких предметів найрідше використовують засоби ІКТ під час проведення уроків?
фізкультура - 27
математика – 16
англ. мова - 14
трудове – 9
біологія – 7
укр. мова – 7
географія - 7
хімія – 6
світова - 5
укр. літ -4
фізика – 3
захист вітчизни – 1
економіка - 1
історія – 1
7
Зазначте, як Ви ставитеся до уроків із використанням ІКТ.

уроки стали цікавішими

29

краще розумію матеріал

16

краще запам’ятовую

20

хочеться самостійно робити презентації

6

цікаво, коли інші представляють свої презентації

5

не подобається

0

не бачу ніякої різниці

0

інше 

0
8
Чи є у вас вдома комп’ютер?

так

33

ні

5
9
З якою метою Ви використовуєте комп’ютер:

для підготовки домашніх завдань;

13

для підготовки рефератів, презентацій;

20

для підвищення навичок користування комп’ютерною технікою;
10

для пошуку навчальної інформації в Інтернеті

22

для участі у навчальних проектах

3

для позакласної діяльності, участь у гуртках, факультативах, підготовки виховних заходів
9

для ігор

12

проведення часу в соціальних мережах

18

інше
1
10
Чи маєте Ви інтерес і бажання до вивчення ІКТ:


категорично не хочу, викликає негативні емоції;

1

не хочу, але необхідно для майбутнього життя
3

маю бажання до вивчення комп’ютерних технологій
20

цікавлюся, маю деякий досвід роботи з ІКТ

14
13
Чи є у Вашій школі свій веб-сайт або блог?

так
36

ні
2
14
Чи часто Ви користуєтеся ним, переглядаєте?

постійно
4

інколи
16

ніколи
18
15
Чи є у Вашій школі вчителі або класи, які мають свої блоги?

так
6

думаю, що ні
9

можливо, але мені про це невідомо.
24
16
Чи маєте ви  свій блог?

так
6

ні
32
17
Оцініть, будь ласка, свою готовність роботи за комп’ютером:

відчуваю страх перед комп’ютерною технікою, не вірю в свої сили та здібності
1

не впевнений, що зможу засвоїти комп’ютерні технології
3

відчуваю певні труднощі, але впевнений, що зможу, якщо докладу певних зусиль;
13

впевнений у своїх можливостях і відчуваю задоволення під час досягнення успіхів у засвоєнні та використанні ІКТ
14

не сумніваюсь у своїх можливостях, маю досвід роботи з ІКТ, можу поділитися досвідом із іншими.
7
19
Як Ви думаєте, від чого залежатиме Ваше майбутнє?

насамперед, від власних здібностей, волі, умінь;

21

від життєвих цілей, які поставлю перед собою;

22

вирішальну роль відіграватиме сприятлива чи несприятлива ситуація в суспільстві
5

від друзів, знайомих
1

вміння використовувати комп’ютер і працювати в мережі Інтернет
5

інше






компетентність
кількість респондентів, які оцінюють свої вміння з комп’ютерної грамотності на відповідні бали:

1 бал
2бали
3бали
4бали
5балів
Утрималися від відповіді
робота з файловою системою (створення, перейменування, копіювання, переміщення, видалення папок і файлів)
1
1
1
6
24
5
робота з антивірусною програмою (встановлення, налаштування, використання)
3
5
10
11
3
6
робота з архівами (створення, додавання, розархівування)
0
7
14
5
5
7
робота в мережі Інтернет (пошук необхідної інформації)
0
0
3
7
25
3
встановлення на комп’ютері необхідного програмного забезпечення
0
3
6
11
12
6
робота в текстовому редакторі (створення і збереження текстового документа, виділення, копіювання та переміщення фрагментів тексту, редагування і форматування символів та абзаців)
3
0
2
9
16
8


Якісний аналіз результатів

За результатами опрацювання учнівських анкет 98% учнів від загальної вибірки дослідження вподобали собі уроки з використанням ІКТ.
Переважній більшості учнів (90%) уроки з використанням ІКТ подобаються більше, ніж звичайні уроки без використання ІКТ. Лише 10% учнів надають перевагу звичайним урокам без використання ІКТ.
На думку учнів, використання ІКТ під час уроку, перш за все, підвищує інтерес до предмета (71%), сприяє засвоєнню та запам’ятовуванню навчального матеріалу (58%), розвиває уміння спілкуватися на основі виконання спільних проектів (42%), розвиває творче мислення (37%), розвиває здібності до самостійної роботи (29%), дозволяє перевірити і оцінити знання (11%), практично ніяк не впливає
Практично всі учні, окрім чотирьох, стверджують , що їх вчителі (окрім вчителів інформатики) використовують засоби ІКТ (комп’ютер, сенсорну дошку, проектор, Інтернет тощо) під час проведення уроків.  Серед них – 32% впевнені, що ІКТ використовують всі вчителі школи, 58% думають, що не всі, але це аж ніяк не впливає на якість викладання предмету.
Найчастіше, згідно спостережень учнів, вчителі застосовують ІКТ на уроках для:
1.     демонстрації фільмів, перегляду та прослуховування аудіо- та відео матеріалів (58%)
2.     пояснення нового матеріалу з використанням  презентацій (58%)
         Дещо менше ІКТ служить педагогічним інструментом для тестування, самостійної роботи з комп’ютером на уроці, пошуку інформації.
  
         Цікава тенденція спостерігається у відповідях на запитання №6 анкети: «Вчителі,  яких предметів найчастіше/найрідше використовують засоби ІКТ під час проведення уроків».
         Учні помітили, що використання ІКТ найбільш властиве урокам історії (92% респондентів) та інформатики (66% респондентів), географії та фізики (32% респондентів), а найменше  – урокам фізкультури  (71% респондентів),  математики (42%) та англійської мови (37%).
         95% вибірки володіють інформацією про існування шкільного блогу.  53% опитаних респондентів цікавляться шкільними новинами на блозі, 11% з них  - часто переглядають блог та допомагають з дописами на його сторінках.
16% учнів вже створили свої власні блоги, активно користуються можливостями електронної пошти та знайомі з блогами своїх вчителів. Решту учнів не знали про можливість пошуку інформації на ймовірних блогах вчителів чи однокласників.
        
         Суттєвих перешкод щодо закріплення комп’ютерної грамотності учнів в позаурочний час немає. 87 % учнів мають вдома комп’ютер. Правда, використовує його кожен по-різному:
*    58% учнів  - для пошуку навчальної інформації в Інтернеті,
*    53 % учнів - для підготовки рефератів, презентацій
*    48 %  учнів проводить час за комп’ютером  в соціальних мережах
*    35% учнів - для підготовки домашніх завдань;
*    26% учнів - для підвищення навичок користування комп’ютерною технікою
*    24% учнів за допомогою комп’ютера готуються до позакласних виховних заходів
*    8% учнів – беруть участь в навчальних проектах.


         53 % опитаних респондентів цікавляться комп’ютерними технологіями і висловлюють бажання до їх вивчення, З7 %  - мають деякий досвід роботи з ІКТ. Інші  - не хочуть цього робити.

         Більшість учнів  (58% від загальної вибірки) схиляються до думки, що їх майбутнє, насамперед залежить від життєвих цілей, які вони поставлять перед собою, а також від власних здібностей, знань і вмінь (55% від загальної вибірки). Лише 13 % учнів повзують успіх в житті з вмінням використовувати комп’ютер і працювати в мережі Інтернет.

         Учні так оцінюють свій рівень володіння ІКТ за 5-бальною шкалою:

*    робота з файловою системою (створення, перейменування, копіювання, переміщення, видалення папок і файлів)


63 % респондентів оцінили своє вміння роботи з файловою системою на 5 балів

*    робота з антивірусною програмою (встановлення, налаштування, використання)

         Більшість респондентів володіють вмінням працювати з антивірусним забезпеченням на середньому рівні. Лише троє учнів можуть похвалитися успіхами в п’ять балів з п’яти щодо знешкодження вірусів.


§  робота з архівами (створення, додавання, розархівування)

         Вмінням працювати з  архівами може похвалитися не кожен учень, загалом рівень компетентності по цьому питанню в більшості учнів середній і нижче середнього.

*    робота в мережі Інтернет (пошук необхідної інформації)

         66% респондентів прекрасно орієнтуються в системі пошуку інформації в мережі Інтернет.

*    встановлення на комп’ютері необхідного програмного забезпечення

         Рівень комп’ютерної грамотності в роботі з програмним забезпеченням вище середнього і високий.

*    робота в текстовому редакторі (створення і збереження текстового документа, виділення, копіювання та переміщення фрагментів тексту, редагування і форматування символів та абзаців цікавлять такі теми з комп’ютерної грамотності:

         42 % учнів оцінюють свою компетентність в текстовому редакторі на п’ять балів.
         Окрім того, учнів Звенигородської цікавлять ще такі теми з комп’ютерної грамотності:
§  програмування (8)
§  створення презентацій  (5)
§  хакерство (4)
§  хочу навчитися створювати різні сайти (4)
§  фотошоп (3)
§  створення соціальних мереж (2)
§  як очищувати комп’ютер від вірусів
§  створення ігор
§  інтернет -технології
§  професійне редагування текстів
§  кодування
§  веб-дизайн
§  фотомонтаж
§  фоторедактор
§  відео редактор
§  друк
§  хочу навчитися нового.

         Побажання учнів вчителям стосовно використання ІКТ на уроках:
§  більше самостійної роботи за комп’ютером, зокрема в Інтернеті (5)
§  більше інформації по темі уроку у вигляді презентацій
§  більше уроків з використанням ІКТ (14)
§  більше сучасної техніки в школі
§  більше фільмів до теми (9)
§  більше цікавих презентацій  (2)
§  менше інформації, яка вжитті не знадобиться
§  цікаві завдання
§  більше фільмів з історії України та мультиків англійською з субтитрами.
§  не використовуйте ІКТ, більше живого спілкування
§  робіть, як вважаєте за потрібне.


         Учні Звенигородської ЗОШ І-ІІІ ступенів впевнені, що зможуть досягнути успіху в засвоєнні комп’ютерних технологій і готові до роботи на уроках з використанням ІКТ. Хтось розраховує, що досягне успіху, доклавши зусиль, інші – впевнені, що все треба робити з задоволенням. Є вже й такі, які можуть ділитися своїм досвідом з тими, хто потребує.
         В будь-якому разі, урокам з використанням ІКТ бути!!!
         Головне, слід бути пильними і не допускати, щоб комп’ютер почав керувати людиною. Адже в умовах поширеності й доступності комп'ютерів і Інтернету відбувся різкий стрибок числа осіб з неконтрольованим потягом до них.
         Вчені довели, що в людей, які часто користуються Інтернетом та комп’ютером   змінюється мозок, в таких людей  дещо інша будову білої речовини в корі головного мозку. Насамперед, відрізняються зони, що відповідають за самоконтроль, емоції, прийняття рішень та концентрацію уваги.
         Якщо дитина працює за комп’ютером без нагляду і правил, вона може втратити контроль над часом, забути відволіктися на їжу та сон.
         Через захоплення віртуальною реальністю учень стає більш дратівливим, або навпаки, виявляє байдужість до оточуючих, знижується його успішність у школі;  
         Не варто забувати, що губляться реальні комунікативні навички з реальними людьми, практично атрофуються невербальні канали спілкування (мова тіла, міміка, тембр мов), придушуються емоційні прояви, так як у віртуальному просторі замінені звичайними смайликами.  В результаті цього в таких дітей спостерігаються відсутність життєвого досвіду, інфантилізм у вирішенні життєвих питань, труднощі в соціальній адаптації, бідність емоційної сфери, соматичні порушення (зниження гостроти зору, підвищена втомленість, порушення постави), звуження кола інтересів, прагнення створити особистий світ, втеча від реальності.

         Будьмо обережні!
          В усьому є свої плюси                     і                         мінуси…



Бути чи не бути? Все в наших руках…
Легенда «Усе в твоїх руках» Колись давно на півдні Африки жив розумний, але дуже пихатий вождь. Увесь день його складався з примірювання вишуканого вбрання та розмов із підданими про свій розум. Так минали дні за днями, роки за роками… Аж ось прокотилася країною чутка, що в пустелі з’явився мудрець. Дуже розлютився вождь: як можна називати якогось там старця найрозумнішою людиною у світі! Але нікому свого обурення не показав, а запросив мудреця до себе… І ось настав день зустрічі. Зібралось усе плем’я, щоб послухати найрозумніших людей у світі. Вождь сидів на високому троні й тримав у руках за спиною метелика. До нього підійшов невеличкий худорлявий чоловік, привітався й сказав, що готовий відповісти на будь-яке запитання. І тоді, недобре посміхаючись, вождь сказав: «Скажи-но мені, що я тримаю в руках: живе чи мертве?» Мудрець трохи подумав, усміхнувся й відповів: «Усе в твоїх руках!»

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ

Школі - 30 років