«Класний керівник очима учнів»

ВИВЧЕННЯ РОБОТИ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ
ЗА АНКЕТОЮ «Класний керівник очима учнів»
Вибірка – учні 8-10 класу
Загальна кількість учнів по класах  – 34 особи (10 клас – 6 учнів, 9 клас – 11 учнів, 8 клас – 17 учнів)
Кількість опитаних – 28 осіб, з них 5 учнів 10 класу, 9 учнів 9 класу, 14 учнів 8 класу.
Методи вивчення – Анкета «Класний керівник очима учнів»
Форма проведення анкетування – групова, зі збереженням анонімності респондентів
Дата проведення анкетування – 15-16 березня 2017 року.

РЕЗУЛЬТАТИ

            В анкетуванні взяло участь 82 %  учнів від загальної кількості учнів в 8-10 класах Звенигородської ЗОШ І-ІІІ ступенів.

            Згідно відповідей респондентів досліджуваного вікового контингенту йдуть до школи:
·         з радісним настроєм 15 учнів - з 28 опитаних,
·         з передчуттям неприємностей – 3 учнів,
·         з думкою «скоріше б усе це закінчилося» - 10 учнів.

            Характерно для даної вибірки респондентів очікувати неприємностей в більшості випадків ( 17 осіб з 28) від однокласників. В поодиноких випадках неприємності в школі учні пов’язують з вчителями-предметниками (7 осіб з 28) чи класним керівником (1 учень), є й такі, які заперечують очікування неприємностей категорично.

            Думки учнів щодо  функцій класного керівника розійшлися приблизно в однакових пропорційних відношеннях:
·         Друга мама – 9 учнів
·         Старший товариш-захисник – 9 учнів
·         Контролер за успішністю та дисципліною учнів – 10 учнів.

            Зразковий класний керівник, в першу чергу, має бути:
·         добрим (згідно позиції 9 учнів),
·         справедливим і веселим (згідно позиції 5 учнів),
·         хорошим другом (згідно позиції 3 учнів),
·         розуміючим, чесним, спокійним, розумним, навчати мудрості, любити учнів (згідно позиції 2 учнів).
В відповідях також зустрічаються й такі подинокі думки, що класний керівник має бути приємним, ввічливим,  підтримувати учнів у неприємних ситуаціях, бути стриманим, порядним, щирим, співчутливим, терпеливим, добре дисципліну тримати, трохи кричати, якщо є за що, більше часу проводити з своїми учнями.

            Учням хотілося б установити із своїм класним керівником, насамперед, добрі (10 учнів), дружні (6 учнів), «класні», довірливі, близькі стосунки, такі як зараз, суперові, нормальні, гарні (5 осіб).

            Класний керівник не повинен:
·         Кричати (на думку 8 учнів)
·         Сварити (6 учнів)
·         Виокремлювати «улюбленців» (4 учнів)
·         Бити (2 учнів)
·         Ставити погані оцінки (2 учнів)
·         Дзвонити до мами
·         Ображати
·         Вчитися за учнів.
           
            Свого керівника 12 учнів характеризують добрим.  7 учнів, в першу чергу, відчувають до нього повагу. Решту бачать в ньому  мудрість, позитив, відчувають, що класний керівник переживає, за своїх учнів, хтось проявляє свою дружелюбність, позитивні емоції і спокій, довіру.

            В 19 учнів з 28 опитаних ніколи не буває конфліктів з класним керівником, в 9 учнів конфліктні ситуації трапляються рідко.
            Причину можливого конфлікту учні можуть пов’язати  здебільшого в поганій поведінці класу (23 осіб), інколи – в зовнішніх обставинах (3 осіб).

            У випадку, якщо хтось би завинив, класний керівник з досвіду учнів вчинить так:
·          Буде серйозно говорити без приниження (так стверджують 16 учнів)
·         Викличе батьків (10 учнів)
·         Захистить (5 учнів)
·         Буде захищати від докорів адміністрації (3 учнів)
·         Зробить вигляд, що не помітив вашої провини ( 1 учень).
           
            14 учнів вважають, що навчаються в класі, який розбитий на групи, 12 учнів свій клас бачать згуртованим і дружнім, а для 2 учнів – кожен в їх класі сам по собі.

            Щодо позашкільних заходів, то 8 учнів стверджують, що у їх класі позашкільні заходи проводяться часто, з точки зору 17 учнів – рідко. Різне бачення і неоднакове бажання брати участь в них, пов’язане з різними причинами, в тому числі і з додатковою зайнятістю за інтересами.

            Найчастіше у класах проводяться:
·         різні бесіди про цікаве й важливе життя (зі слів 15 учнів),
·         походи, цікаві справи (3 учнів)
·         нотації з приводу успішності й дисципліни (4 осіб)
·         колективні заходи з участю батьків (6 осіб).

            У цьому році учням найбільше запам’яталися такі класні заходи як перегляди фільмів, як уникнути небезпечних звичок, як стати на Захист Вітчизни, День Вчителя, класні заходи на тему збереження здоров’я,  безпечний Інтернет, День св.. Валентина, участь в предметних тижнях, спортивні заходи, концерти, математичні шоу та змагання «Квасолька», історичний конкурс. постановка вистави «Ніч перед Різдвом» тощо. 

            25 учнів з 28 опитаних вважають, що з класом їм пощастило.
           

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ

Школі - 30 років