Моніторинг «Патріотизм»
Дата проведення: жовтень 2015
року
Цільова група: учні 9-11 класів Звенигородської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Вікова
категорія: в межах від 14 до 17 років.
Кількість
респондентів: 32 осіб (14 дівчат і 18
хлопців), з них -
10 учнів 9 класу, 12 учнів 10 класу, 10 учнів 11 класу.
Мета: виявлення обізнаності
учнів з питання патріотизму, вивчення внутрішньої позиції учнів щодо вияву
патріотичних почуттів, пропагування національної ідеї, планування виховної
роботи щодо підтримки патріотичного духу молоді на підставі її уподобань, прагнень та очікувань
від держави і суспільства.
Порядок проведення: опитування проводилося по класах зі
збереженням анонімності респондентів. З особистих даних потрібно було вказати
лише вік та стать.
Бланк анкети
1. Чи
вважаєте ви себе українцем?
a) Так
b) Ні
c) Мені байдуже
d) Інша відповідь
______________________________________
2. Чи любите свою державу?
a) Так
b) Ні
c) Мені байдуже
d) Інша
відповідь__________________________________________
3. Що для
вас означає бути патріотом?
a) Жити в та народитись в Україні
b) Спілкуватись українською мовою
c) Наслідувати традиції
d) Працювати на добробут своєї держави
e) Інша
відповідь______________________________________
4. Чи впливає знання історичного минулого на життя
держави та її населення?
a) так, історичне минуле дуже важливе, вивчати і
знати його необхідно кожному;
b) кожен сам обирає, наскільки важливе для нього
знання історичної спадщини;
c) історичне минуле не важливе, потрібно жити
майбутнім;
d) історичне минуле країни треба обов’язково
пам’ятати, проте воно не відіграє ніякої ролі в подальшому розвитку держави.
5. Що ви
робите для того, щоб розвивати національну ідею і покращувати добробут держави?
a) Живете в Україні, і боретесь за її добробут всіма
можливими методами
b) Розмовляю українською і наслідую традиції, берусь
за будь-яку можливість повпливати на поліпшення добробуту держави
c) Я живу в своє задоволення і що робиться з державою
мені не важливо
d) Інша відповідь_________________________________________
5. Як Ви проводите
свій вільний час?
a) відвідую історичні, літературні, художні музеї,
виставки;
b)
відвідую
бібліотеки та обираю книги, які представляють історичне минуле нашого народу та
його героїв;
c) відвідую театри та переглядаю кінофільми на
історично-патріотичні теми;
d) частіше за все проводжу вільний
час вдома за телевізором та комп’ютером;
e)
надаю перевагу компанії друзів;
інше__________________________________________________
6. Які риси характеру Ви вважаєте
необхідними для виховання патріотизму серед молоді:
a)
відчуття пошани до своєї країни;
b)
інтерес до історичного минулого;
c)
високий рівень ерудиції;
d)
інтелігентність;
e)
активність у громадському житті країни;
інше__________________________________________________
7. Чи вважаєте Ви, що молоді
люди, які вживають алкоголь або наркотики, не можуть бути патріотами:
a)
так;
b)
ні;
c)
інше______________________________________________
8. Які політичні,
соціально-побутові ситуації впливають на рівень патріотизму населення країни:
a)
загальнополітична атмосфера в суспільстві:
b)
можливість вибору навчального закладу;
c)
наявність, відсутність роботи;
d)
житлові умови;
e)
задоволення права на відпочинок;
інше__________________________________________________
9. Ви
вільно володієте Українською мовою?
a) Та
b) Ні
c) Важко відповісти
d) Інша
відповідь__________________________________________
10. Яка з
мов є для вас «солов'їною»?
a) Російська
b) Молдавська
c) Англійська
d) Українська
e) Інша
відповідь__________________________________________
11. Чи
пишаєтесь, що вас називають українцем(кою)?
a) Так
b) Ні
c) Мені байдуже
d) Інша
відповідь__________________________________________
12. Які заходи, на Вашу думку,
повинна вжити держава, аби підтримати патріотичний дух молоді?
_________________________________________________
Результати
За результатами опрацювання учнівських анкет всі опитані
учні, без винятку, вважають себе українцями, з них 91% від загальної вибірки
дослідження - цим пишаються, а 9 % - виявилися байдужими щодо питання гордості
за приналежність до української нації. Практично всі учні, окрім одного, знову
ж таки, з байдужою позицією, люблять свою державу, а українська мова для них є
солов’їною. Вільно володіють українською мовою 28 учнів з 32-ох, інші –
затрудняються дати ствердну відповідь на дане питання.
Цікава тенденція спостерігається у відповідях на
запитання №3 анкети: «Що означає для вас бути патріотом?».
Для 50% респондентів достатньо жити і родитись в Україні,
щоб бути патріотом, інші 50% респондентів патріотизм вбачають в тому, щоб
працювати на її благо і добробут. Вияв патріотизму через спілкування
українською мовою підтримали 34% респондентів. Лише 19 % опитаних в поняття
патріотизм включають наслідування традицій українського народу.
Коментарі
Дописати коментар