Моніторинг «Патріотизм»





Дата проведення: жовтень 2015 року

Цільова група: учні 9-11 класів Звенигородської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Вікова категорія: в межах від 14  до  17 років.

Кількість респондентів: 32 осіб (14 дівчат і 18 хлопців), з них  -
10 учнів 9 класу, 12 учнів 10 класу, 10 учнів 11 класу.

Мета: виявлення обізнаності учнів з питання патріотизму, вивчення внутрішньої позиції учнів щодо вияву патріотичних почуттів, пропагування національної ідеї, планування виховної роботи щодо підтримки патріотичного духу молоді на підставі її уподобань, прагнень та очікувань від держави і суспільства.

Порядок проведення: опитування проводилося по класах зі збереженням анонімності респондентів. З особистих даних потрібно було вказати лише вік та стать.  

Бланк анкети

1. Чи вважаєте ви себе українцем?
a) Так
b) Ні
c) Мені байдуже
d) Інша відповідь ______________________________________
2.  Чи любите свою державу?
a) Так
b) Ні
c) Мені байдуже
d) Інша відповідь__________________________________________
3. Що для вас означає бути патріотом?
a) Жити в та народитись в Україні
b) Спілкуватись українською мовою
c) Наслідувати традиції
d) Працювати на добробут своєї держави
e) Інша відповідь______________________________________
4. Чи впливає знання історичного минулого на життя держави та її населення?
a)      так, історичне минуле дуже важливе, вивчати і знати його необхідно кожному;
b)      кожен сам обирає, наскільки важливе для нього знання історичної спадщини;
c)      історичне минуле не важливе, потрібно жити майбутнім;
d)      історичне минуле країни треба обов’язково пам’ятати, проте воно не відіграє ніякої ролі в подальшому розвитку держави.
5. Що ви робите для того, щоб розвивати національну ідею і покращувати добробут держави?
a) Живете в Україні, і боретесь за її добробут всіма можливими методами
b) Розмовляю українською і наслідую традиції, берусь за будь-яку можливість повпливати на поліпшення добробуту держави
c) Я живу в своє задоволення і що робиться з державою мені не важливо
d) Інша відповідь_________________________________________
5. Як Ви проводите свій вільний час?
a)       відвідую історичні, літературні, художні музеї, виставки;
b)       відвідую бібліотеки та обираю книги, які представляють історичне минуле нашого народу та його героїв;
c)       відвідую театри та переглядаю кінофільми на історично-патріотичні теми;
d)       частіше за все проводжу вільний час вдома за телевізором та комп’ютером;
e)       надаю перевагу компанії друзів;
інше__________________________________________________
6. Які риси характеру Ви вважаєте необхідними для виховання патріотизму серед молоді:
a)              відчуття пошани до своєї країни;
b)              інтерес до історичного минулого;
c)              високий рівень ерудиції;
d)              інтелігентність;
e)              активність у громадському житті країни;
інше__________________________________________________
7. Чи вважаєте Ви, що молоді люди, які вживають алкоголь або наркотики, не можуть бути патріотами:
a)              так;
b)              ні;
c)              інше______________________________________________
8. Які політичні, соціально-побутові ситуації впливають на рівень патріотизму населення країни:
a)              загальнополітична атмосфера в суспільстві:
b)              можливість вибору навчального закладу;
c)              наявність, відсутність роботи;
d)              житлові умови;
e)              задоволення права на відпочинок;
           інше__________________________________________________
9. Ви вільно володієте Українською мовою?
a) Та
b) Ні
c) Важко відповісти
d) Інша відповідь__________________________________________
10. Яка з мов є для вас «солов'їною»?
a) Російська
b) Молдавська
c) Англійська
d) Українська
e) Інша відповідь__________________________________________
11. Чи пишаєтесь, що вас називають українцем(кою)?
a) Так
b) Ні
c) Мені байдуже
d) Інша відповідь__________________________________________
12. Які заходи, на Вашу думку, повинна вжити держава, аби підтримати патріотичний дух молоді?
_________________________________________________



Результати

За результатами опрацювання учнівських анкет всі опитані учні, без винятку, вважають себе українцями, з них 91% від загальної вибірки дослідження - цим пишаються, а 9 % - виявилися байдужими щодо питання гордості за приналежність до української нації. Практично всі учні, окрім одного, знову ж таки, з байдужою позицією, люблять свою державу, а українська мова для них є солов’їною. Вільно володіють українською мовою 28 учнів з 32-ох, інші – затрудняються дати ствердну відповідь на дане питання.
Цікава тенденція спостерігається у відповідях на запитання №3 анкети: «Що означає для вас бути патріотом?».
Для 50% респондентів достатньо жити і родитись в Україні, щоб бути патріотом, інші 50% респондентів патріотизм вбачають в тому, щоб працювати на її благо і добробут. Вияв патріотизму через спілкування українською мовою підтримали 34% респондентів. Лише 19 % опитаних в поняття патріотизм включають наслідування традицій українського народу.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ

Школі - 30 років