ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ

сценарій виховного заходу
 для учнів 7 класу

Мета виховного заходу:
ü  профілактика виникнення в школярів шкідливих звичок, алкогольної, тютюнової та наркотичної залежності
ü  формування корисних звичок
ü  пропагування моди на здорову особистість та установки на здоровий спосіб життя
ü  орієнтація учнів на моральні цінності у міжособистісному спілкуванні


Ведуча 1.
Добрий день, шановні гості!
Раді вас вітати!
Всім бажаємо здоров'я
Й щастя повно мати
Ведуча 2.
Давайте поговорим про життя .
Отак зберемось й поговорим.
Поділимося радістю і горем,
Давайте поговорим про життя
і про щасливе майбуття.
І просто про те, як довше прожить на Землі!
Як вберегтися від шкідливих звичок у сучасні дні.
Ведуча 1.
Сьогодні ми поведемо нелегку розмову про підступних ворогів людства — тютюн і алкоголь. Ви не раз чули від дорослих про їх шкідливість. Але думка перевірити на власному досвіді дію сигарети чи чарки вина теж виникала неодноразово. Лише одна затяжка чи лише один ковток — спробую, мовляв, що буде... А замислитися варто.
Ведуча 2. 
Людина повинна прожити життя якнайкраще і присвятити себе цій цілі. Сьогодні час відбудови молодої України. Час боротьби за тверезий і здоровий спосіб життя.

Ведуча 1
Тому кожен учень у школі затям:
Наше здоров'я у наших руках.
У моді здоровий спосіб життя!
«Шкідливі звички» не круто, не клас.

Ведуча 2
Ти в нікотині ніщо не знайдеш,
 А власною рукою себе ти уб'єш.
 І склянка горілки твій розум стуманить,
А інколи навіть на злочин потягне.
Як з «змієм зеленим» ти будеш товариш,
 То гідність і розум свої ти утратиш.
 Наркотик - це смерть, небезпечність і зле
 Він швидше за інших здоров'я уб'є.

Ведуча 1.
Благаю, прошу, установу даю
 Піклуйся з дитинства про долю свою.
 За гроші не купиш: здоров'я й батьків,
 Тому бережи їх з дитячих років
Ведуча 2.
Навіть міцна від народження людина, піддавшись шкідливим звичкам, поступово втрачає здоров’я.
Ведуча 1.
В житті важливо набувати корисних звичок, які сприяють зміцненню здоров'я. Це - пунктуальність, охайність, ввічливість, заняття спортом, виконання ранкової гімнастики, дотримання правил особистої гігієни.
Ведуча 2.
Вичищені звечора черевики, вчасний телефонний дзвінок, ранкова зарядка, виконане прохання батька чи матері – початок формування корисних звичок. Вони допомагають дотримуватися розпорядку дня, не втомлюватися, не дратуватися через прикрі дрібниці, радувати рідних і друзів, добре вчитися, зберігати здоров'я. Корисні звички саме тому так і називаються, бо приносять людині користь.
Ведуча 1.
Здавалося б, дрібниця – викинута порожня пляшка біля урни, вчасно не повернута другові книжка, маленька брехня батькам. Та непомітно такі вчинки стають звичками. На жаль, шкідливими. Неохайність, безвідповідальність, нечесність характеризують людину, на яку не можна покластися в житті. Не можна довіритися і тому, хто вживає алкоголь чи наркотики. Адже він ризикує потрапити в залежність від прийнятих речовин, коли контролювати свої дії і вчинки важко.
Ведуча.1.
Пити- - не пити, курити- не курити, набувати корисних чи шкідливих звичок, бути щасливим і здоровим – чи не бути.
Все в ваших руках! Про це і притча є:
«Бог зліпив людину з глини, і у нього залишився невикористаний шматок.
-Що ще зліпити тобі? - запитав Бог.
-Зліпи мені щастя, - попросив чоловік.
Нічого не відповів Бог, а тільки поклав людині в долоню той шматочок глини ...»
Ведуча 2.
 Наш підйом і щастя багато в чому залежить від нас самих, від того, за якими законами ми будуємо своє життя, які моральні цінності ми вибираємо.
Ведуча 2.
Давним-давно якийсь чоловік сказав: «Життя - це брудна дорога, на якій іноді попадаються золоті монети». Впродовж життя людина вчиться розрізняти бруд і золото, добро і зло, шкідливе й корисне, робить свідомий вибір. І при  цьому завжди хочеться щасливого завершення власної казкової історії.
Ведуча 1:
З давніх-давен усі покоління захоплюються чарівним світом казок.
Саме через них малеча дізнавалася
про правду й кривду, добро і зло,
любов і ненависть, і хотіла бути схожою на улюблених героїв

Ведуча 2:
Пройшов час… І ми вже починаємо дивитися на світ казки іншими очима.
Слухайте, дивіться і вчіться.
(звучить музика, демонстрація слайду з назвою казки «Колобок»)
Ведуча 1:
В діда й баби був синок –
Славнозвісний Колобок.
Здоровенький був хлопчак,
Круглолиций молодчак.
Ведуча 2 :
Був привітний, добрий, милий
І до праці не лінивий.
Старших себе поважав,
Меншеньким допомагав.
(звучить музика для виходу Колобка)
Ведуча 1:
Ось і він – все скік та скок,
Котить лісом Колобок!
Ведуча 2:
Казка буде починатись
Нам же друже, час сховатись. 
(виходять)
Колобок:(співає)
Я від баби втік, я від діда втік…
Тьху, ти… стара пісенька моя
Зараз нову знаю я.
Розумний, добрий Колобок,
Я по стежині скік і скок.
Здоров’я добре, славне маю
В змаганнях з бігу всіх перемагаю.
Тютюн, наркотики і алкоголь мені не друзі
Ой хто ж це там?
Бува не Шапочка Червона в лузі?
Червона Шапочка (з кошиком підходить до Кодобка)
Колобок!!! Будь здоровенький!!!
Щось не бачились давненько.
Що по лісі ти блукаєш,
Старих друзів ти шукаєш?
В нас у лісі страшно дуже
Не ходи туди друже!
Колобок:
Що ж там сталося рідненька?
Червона шапочка:
Горе влізло у наш край.
Вже біди у лісі повно,
Звірі курять поголовно,
П’ють та й так гуде весь гай
(помітила вовка, злякалася,
тягне колобка за руку)

Ой тікай, тікай, тікай
Вовк (вбігає):
О! Здоров був колобок
Подивись я друга маю,
З ним палю, і з ним гуляю.
Ми з цигаркою скрізь вдвох
Чи закуриш, Колобок?
Колобок:
Не звикатиму палити
В лісі нічого диміти,
Що скажу своїй я нені
Як болітимуть легені,
Горло, бронхи, голова
Ой біда, тоді, біда.
Вовк:
Хочеш ти здоровим бути?
Смішно навіть таке чути.
Ой, кумедна паляничка
Закурив би тишком нишком.
На дивак, поки прошу,
Я бабусі не скажу.
Червона шапочка:
Ой не слухай колобок!
Як з цигаркою дружити,
Будеш ча-а-а-сто ти хворіти.
Той проблем багато має,
Хто так згубно зловживає.
В того зуби як пеньки,
В того плутані думки.
І того долає втома,
І проблеми в школі, в дома.
І хоча життя не миле
Кинути ж немає сили.
Вовк:
Кинути? Хіба проблема,
Це для мене не дилема,
Я вже кидав і не раз.
Колобок:
Й знову палиш? От так-раз!
Вовче-друже, схаменися,
І довкола подивися.
Червона шапочка:
Бо здоров’я не залізне,
Спохватишся – буде пізно.
Друга вибрав ти невдало,
Хіба звірів в лісі мало?
Вовк:
Сам розумний – розберуся,
З мене що? Вода як з гуся!
Зараз всіх вас задимлю….
Колобок:
Треба звідси-бо втікати,
Вовку бач, на все начхати.
Червона шапочка:
Біжимо скоріш від диму…
(Червона Шапочка з Колобком
біжать від Вовка)
Чий то голос з лісу лине? 
Ведмідь (йде разом з Алкоголем назустріч, неподалік стоїть пеньок і бочка з пивом):
О! Дивися Колобочок,
Із долини на горбочок.
(показує на Колобка Алкоголю)
Здоров був Колобок
Йдемо з нами  на пеньок.
Колобок (підходить до Ведмедя,
Червона Шапочка позаду збирає квіти)
Здоровенькі були!
Що нового розкажи?
Ведмідь:
Славний я Ведмідь – нівроку,
Тільки, щось стріляє в боки.
Та не дуже я тужу,
З Алкоголем я дружу.
(показує на алкоголь)
Алкоголь:
Будь здоровий Колобочку,
Йдем за пивом, он, де бочка.
Там і вихилим чарчину,
Будеш гарний ти хлопчина.
Шапки не бери вона - дитина
Де горілка є і вина,
Всяке море по коліна.
Колобок:
Стріляний я горобець,
Колобок я – молодець.
Червона шапочка
(підходить до компанії))
Хай як хто собі мудрує, –
Алкоголь усе руйнує.
Пити звичка препогана,
Бо не друг тварина п’яна.
Колобок
З лихом друже, ти зв’язався,
Звичці згубній, злій піддався.
Ведмідь:
Йдемо з нами – третім будеш,
Діда, Бабу враз забудеш.
Погуляємо на славу,
знайдем ми собі забаву.
Колобок:
Ой не піду, любий друже,
Скільки щастя в лісі, в лузі.
Чи не краще прогулятись,
Травам, квітам милуватись.
Ведмідь:
Ну й дурний, ну і зануда,
Досить нам розмов цих буде.
Ти котись, собі, хлібино,
Ти малий, ти – теж дитина.
Колобок:
Що ж бувай ведмедю-друже,
Жаль тебе, ой жаль, ще й дуже…
Зрозумієш ти провину,
Змій зелений вб’є тварину.
Червона шапочка
… Ой, а хто це на горбочку,
Заховавсь у холодочку? 
Колобок  підходить до Лисиці.
Лисиця
(сидить під деревом, відпочиває):
Я давно тебе чекаю,
Кайф, дивись, в руках тримаю. 
Колобок:
Кумонько, ти мов здуріла,
А чи може захворіла.
Червона шапочка:
Ой не добрі в тебе друзі! 
Лисиця:
Кращий друг – то є Наркотик,
Він не мишка і не котик,
Та ласкавий, ніжний, щирий,
Подивись, який він милий.
(показує на Наркотика)
Колобок:
Ну й потвора, ну й дурман,
Підступ, зрада і обман!
Ти кидай, поки не пізно,
Потім буде гірко, слізно.
Лисиця :
Що ти мелеш, головешко?
Хто тебе захоче  слухать ,
Не турбуй мої ти  вуха.
Інших ти  іди  учити.
Колобок:
Ой лисичко, ти в тумані,
Піддалася ти дурману.
Він зведе тебе в могилу,
Забере останні сили.
Лисиця:
Ох, набрид вже мені дико
Сядь мені лиш на язика.
Як колись моя бабуся,
Проковтну – не подавлюся.
Колобок:
Пам’ятаю той урок, –
Та не той я Колобок!
Ну а ти, Лисичко, мила,
Собі драну свитку зшила.
Що ж, бувай, мені пора, –
Казку слуха дітвора.
Треба звірів виручати,
Бо вже казки не впізнати.
Червона шапочка
Знаю, в лісі є лікарня, –
Персонал в ній дуже гарний.
Заєць там за терапевта,
Поговорим з ним відверто.
Правда, й заєць вади мав,
Бува, що в чаті він стрибав та
інтернетом зловживав,
що аж мозок закипав,
але вчасно спам’ятався
й за здоров’я інших взявся.

Ролик про інтернет-залежність

Колобок
Ну давай! Чого втрачати?
(Ідуть до лісової лікарні. Лунає музика. Підходять до Зайця, вітаються)
Колобок:
Привіт Зайчик! Виручай!
Горе влізло у наш край!
Звірі ходять мов тумані,
п’ють і курять, всі в омані.
Може є якісь поради,
Вивести шкідливі вади?
Заєць:
Є, звичайно, тут одна.
Всім нагадує щодня,
Що шкідливі звички треба,
Не пускати в дім до себе.
Й берегти своє життя,
Бо не буде вороття.
Треба звірям в полі, в лузі,
Вибирать хороших друзів.
А хто ходить у дурмані,
Має звички препогані,
І малят навча лихому,
Наганяє смуток, втому, –
Проженем того із казки,
Позриваємо з них маски.
(вбігають звірі)
Лисиця:
Ой, не треба, пожалійте…
Вовк:
Ображати нас не смійте…
Ведмідь:
Як же будем ми без казки?…
Разом:
Пожалійте нас, будь – ласка!!!
Заєць:
Ну гаразд будемо вчитись,
як без шкідливих звичок обходитись.
Раз, два, три - всі зарядку почали.
(Звучить музична зарядка,
звірі вивчають фізичні вправи)
Заєць:
Ну, що втомились?
Ні, тоді до справ
Є у нас тут дві сестрички,
Вони розкажуть про шкідливі звички
Сестричка 1.
(розповідає про шкідливість тютюнопаління)
Сестричка 1
Звертається до Вовка:
Давай Вовче попрацюєм,
Повітряні кульки надуєм,
Легені свої загартуєм,
Дітям свято подаруєм.
Конкурс надування повітряних кульок.
Вовк:
Дим важкий стоїть у носі.
Як терпів тютюн  я досі?
Сестричка 2.
(розповідає про шкідливість алкоголю)
До ведмедя:
Тобі у спорт потрібно йти,
Кращого друга ніде не знайти.
В спортивних змаганнях той перемагає,
Хто здоров’я добре має
і алкоголю не вживає.
Змагання  - естафета
Ведмідь:
Не чіпляйсь алкоголю,
Я з тобою не дружу.
Сестричка 1
(про шкідливість наркотиків) .
Наркотик затьмарює розум. А найкращий спосіб відновити мозок і потренувати мислення - загадки та інтелектуальні забави.
Ну, а ти, Лисичко мила
Теж візьмись уже до діла
Про наркотик забувай
Розум свій ти поважай
Нам загадки розгадай
Та й дітей позабавляй
Відгадування загадок.
Лисиця:
Ой, наркотик, ой, гидкий.

Вовк:
Ми вже будемо всі чемні,
І хороші і приємні.
Проженем погані звички
І в Ведмедя, і в Лисички.
Лисиця:
Ми тепер вже не такі.
Вернемось в старі казки.
Вовка-брата підлікуєм,
Вставим зуби. Вовче, чуєш?
Вовк:
Зуби кажеш? Оце так!
От зрадіє дітвора!
Перестану я курити –
Буду танці виводити.
Із лисицею –кумою на паркеті я.
Ведмідь:
З Алкоголем я розстанусь,
Знову сильним, дужим стану.
І когось, як змучить втома,
З лісу віднесу до дому.
І з Солом’яним Бичком
Поборюся я бочком.
Лисиця:
А я стану ще хитріша,
І проворна й розумніша.
З спортом, танцями здружуся.
Може, ще де пригоджуся?
Заєць:
Що ж повірим друзі їм,
Любим казочкам своїм?
Діти:  Так!!! Так!!! Так!!!
Всі:
Разом чесно будемо жити,
Вчитись добре і дружити.
І ніколи не колотись, не палити і не пити.
Ведуча1:
З вашої такої ласки,
Слухали ви нову казку.
Про шкідливість нікотину,
Алкоголю і токсину.
Ведуча2:
Казочка може й сумна,
Та мораль у ній одна:
Виростайте всі здорові,
дужі, мудрі , а не кволі
Слухайтесь своїх батьків,
Вчителів і лікарів,
Щоб ніколи не хворіти,
Правильно у світі жити
І щоб вам завжди везло –

Виберіть в житті добро.

Коментарі