Психологічна просвіта



У кожного з нас в душі величезний захопливий світ. Усі ті знання, вміння, досвід, які вже отримано, привели нас туди, де ми зараз, власне, й перебуваємо.
Продовжити свій шлях розвитку та зростання допоможе пошук нового, іншого, відмінного. Усе, що від нас вимагається – завжди залишати хоч трішки місця для нових знань і вражень, незалежно від того, як багато ми вже дізналися.
Але якщо ти переконаний, що у всьому розібрався і на всі питання відповів, ти достатньо  знаєш та вмієш, або ж що, тобі не під силу ази геометрії чи закони фізики, то це обмеження зупинить тебе на досягнутому.
Як думаєш, завдяки чому малюк так швидко пізнає світ?
Завдяки цікавості!
Дивіться на світ очима дитини, і він відкриє вам чимало цікавого.
В житті щоденно додаються все нові і нові можливості та випробування. Так, буває нелегко і щось незрозуміло. Можна занепасти духом й залишитися похованим під вагою цих випробувань. Головне – не здаватися!
Будь-яку інформацію, що приходить до нас, можна трансформувати на користь собі і оточенню. Це дозволить тобі вийти на інший рівень розвитку, самому творити навколишній простір і черпати енергію з цього простору. Енергія всюди, у всьому і у тобі.
Розвивайте свій мозок. Він – скарбниця ваших знань. Вмісту буде стільки, скільки захочете, і в такому співвідношенні, як ви рішили. Визначте пріоритети, звільніться від непотребу, песимізму і пихатої самовпевненості. Вчіться мислити критично, але оптимістично. Підбадьортеся і рухайтеся вперед!
Чи задумувався ти коли-небудь, яке співвідношення успіхів  і невдач в твоєму житті? Як змінюють тебе перемоги і поразки, високі і низькі оцінки, успіхи і невдачі? Яке їх значення?
Молоді люди скаржаться на численні труднощі і життєві проблеми. Їх переповнює бажання мати все тільки найкраще. Але іноді ми не спроможні побачити своїх можливостей, бо сприймаємо все поверхово і не вдивляємося в суть.
Життя як чашка кави. Часом, концентруючись тільки на чашці, ми забуваємо насолодитися смаком самої кави. Так, учень, концентруючись на одержанні високих оцінок, забуває про  цінність навчання в набутті життєвого досвіду і мудрості, можливість самовдосконалення та знаходження самого себе за адекватної оцінки вчителем його успіхів з певного предмету.
  Зрозумійте: чашка сама по собі не робить каву смачнішою. Іноді вона просто дорожча, щоб приховати те, що ми п’ємо. Те, чого насправді хочеться, це – напій, а не чашка.
Коли ти свідомо вибиратимеш кращу філіжанку, не задумавшись над тим, чи зможеш ти наповнити її достойним смачним напоєм життєвого мудрості, то й саме пиття буде неприємним, а навчання нестерпним. Те, яку філіжанку ми маємо, не визначає й не змінює якості напою нашого Життя. Потрібно вчитися насолоджуватися своєю кавою і збагачувати свій напій запашними компонентами, а не прикриватись дорогими філіжанками.  Щастя в тому, щоб хотіти те, що маєш. А не в тому, щоб мати те, що хочеш.
Якщо хочеться пити, то що ви оберете: гарну, але порожню чашку чи просту склянку, але з водою? Якщо хочеться бути успішним, то що оберете: високу оцінку «12 балів» за контрольну роботу чи знання і вміння застосувати їх в житті, можливість вчитися на помилках і зростати?
До кожної ситуації ставтеся як дослідник, запитуйте себе:
Наскільки для вас важливою є чашка? Як часто ви концентруєтесь саме на ній замість її вмісту?


ЯК ВКЛЮЧИТИСЯ В РОБОТУ
ПІСЛЯ КАНІКУЛ

Ось і промайнули канікули. Здавалося б, час братися до навчання з новими силами. Але, виявляється, заново увійти в робочу колію не так і просто. Приходиш в школу, а вчитися зовсім не хочеться. Як же боротися з цим почуттям? Чим заново мотивувати себе до навчання?

1. Змиритися
Так, нічого не вдієш, вчитися треба. Організм добре відпочив, тепер йому саме час активно трудитися.
2. Щось змінити
Візьми в школу яскраву чашку для чаю. Одягни нове вбрання й перестань, нарешті, носити ті самі джинси. Відчуй себе новим і сповненим сил. «Як зустрінеш новий рік, так його і проведеш».
3. Зайнятися самонавіянням
Згадай, за що ти любиш школу. Які приємні моменти бувають навчанні? Повір, що цей навчальний рік стане для тебе незабутнім, сповненим нових звершень і відкриттів.
4. Додай сенсу навчанню
Переконай себе, що кожен твій день навчання – це щоденний внесок у світле майбутнє. Відпочинок – це чудово, але мало хто з людей зберігає людське обличчя, перебуваючи у постійному неробстві. Як би не банально це звучало, але праця робить нас людьми.
5. Обдурити свою лінь
Якщо ти не можеш побороти свою лінь, то спробуй її обдурити. Переконай себе, що тобі потрібно всього кілька днів гарненько попрацювати, а потім можна буде знову відпочити. Тиждень пролетить швидко, і знову почнуться вихідні.
                 6. Не відкладай роботу на потім.
Хоча спокуса байдикувати і небажання вчитися будуть нашіптувати, що ще встигнеться, не піддавайся. Чим довше збираєшся почати роботу, тим більше часу може зайняти боротьба з небажанням щось робити. Не обов'язково відразу приступати до вирішення складних завдань. Почни з легкого, головне, не байдикувати. Це як крок в ополонку – чим швидше, тим менше змерзнеш.
7. Склади план і чітко дотримуйся його.
Не хапайся за все одночасно. Обов'язково дотримуйся плану, ніяких відмовок. Вже через 5 хвилин роботи ти й не помітиш, як втягнувся і може навіть отримаєш від цього процесу задоволення.


ЯК ДОСЯГТИ УСПІХУ В НАВЧАННІ


Для досягнення амбіційних цілей недостатньо відвідувати заняття, робити домашні завдання і бути уважним. Щоб обігнати інших, потрібно щось більше:

ü Вирішуй на один приклад більше. Якщо зазвичай домашнє завдання складається з п’яти прикладів, розв’яжи як мінімум шість. Це дасть тобі перевагу приблизно в 17%, порівняно з однокласниками. Якщо за місяць вони розв’яжуть 100 прикладів, ти зробиш 120. Звичка робити більше приведе до успіху в навчанні, а потім і в професії.
ü Читай матеріали двох підручників. Звичайні учні обмежують себе прочитанням заданого параграфа. Іди трохи далі. У другому підручнику можуть виявитися нові приклади, що ілюструють матеріал, ти зможеш не тільки побачити предмет дослідження під іншим кутом, але й розширити професійний кругозір і лексику..
ü Веди міні-записи, в яких відзначай тільки ключові поняття і принципи.. Як можна частіше перегортай цей зошит, побіжно переглядаючи цінні відомості. Щодня для цього знадобиться кілька хвилин, коли однокласники будуть просиджувати ночами перед контрольними роботами, намагаючись щось засвоїти.
ü Не прагни швидше звільнитися від занять, щоб втекти з друзями в інших справах. У тебе ніколи не буде стільки вільного часу, як зараз, коли деякі проблеми лежать на плечах батьків. Використовуй час з розумом. Навчання потрібне не батькам, не вчителям, а саме тобі. Освіта — це не те, чого тебе вчать, а те, чого ти вчишся сам.
ü Не прагни бездумно запам’ятати, прагни зрозуміти!
ü Не падай духом, коли зазнаєш поразки. Перед тим як досягти успіху в розробці електричної лампи, Едісон здійснив майже 1000 невдалих дослідів. Він же сказав, що геній — це 1% натхнення і 99% потіння. Найстрашніше — не те, що ми припускаємося помилок, а те, що не бажаємо вчитися на них. Сприймай невдачу не як вирок, а як нагоду стати міцнішим!
ü Не потурай шкідливим звичкам, займайся спортом (роби хоча б зарядку щоранку). Не чини будь-чого просто через те, що «так чинять усі», думай своєю головою і долай «стадний інстинкт»! Будь гідним себе і не працюй тільки через те, що хтось тебе контролює!. Живи ініціативно.


УЧИСЬ УЧИТИСЯ

Принцип 20 на 80 стверджує: 
20 % зусиль, витрачених на раціональну організацію своєї діяльності (зокрема навчальної),
 забезпечують 80 % успіху.

• Учись читати (знаходити нове, інтерпретувати його, виокремлювати головне, знаходити застосування прочитаному).

• Учись говорити (чітко, стисло, аргументовано, грамотно, тактовно).

• Учись робити нотатки і висловлювати свої думки письмово (Як скласти конспект? Як написати реферат? Як оформити заяву, протокол, написати автобіографію?)

• Учися спостерігати (можна дивитись і не бачити, слухати і не чути... Будь уважним до дрібниць, бо з них складається життя).

• Учись аналізувати, визначати мету, планувати (це — риси гарного менеджера, вміння керувати і вони стануть тобі в пригоді, аби управляти собою і своїм життям).

• Учись оцінювати себе, свій результат, прогрес його досягнення (умій визначити критерії успіху, позитивні зміни і порівняти себе, свою роботу з цими критеріями).

• Учися мислити взагалі (порівнювати, систематизувати, класифікувати, узагальнювати, абстрагувати тощо).

• Учися запам'ятовувати (не визубрювати), використовуючи різні види пам'яті (слухову, зорову, асоціативну), короткочасне, але часте повторювання і знання того, що логічно пов'язана інформація запам'ятовується в 22 рази краще, ніж алогічна


• Учися зосереджуватись, опановувати себе, оптимістично дивитися на життя (усі ці риси розвиваються й загартовуються так само, як м'язи спортсмена на тренуванні).


ЯК ПОКРАЩИТИ СВОЮ ПАМ'ЯТЬ 

1.   Розбуди свій мозок.
Більшість наших реакцій абсолютно автоматичні. Мозок одного разу прийняв запропоновану йому інформацію як базову та щодня «запускає» нас за алгоритмом рухів, інтелектуальних і емоційних реакцій. Зверни увагу, якою ногою ти щодня переступаєш поріг школи чи стаєш з ліжка? Якою рукою чистиш зуби вранці чи подаєш щоденник вчителю? Однією і тією ж? Спробуй зробити інакше. Зміни алгоритм початку робочого дня. Ти здивуєшся тому, як стрепенеться від подиву твій мозок! «Прокинувшись», він почне працювати ефективніше.
2.   Використовуй асоціації та абревіатури, римуй
Сформуй асоціативний ланцюг між інформацією, яку ти намагаєшся вивчити. Роби асоціативні записи або малюнки, клейте маленькі шпаргалки з помітками в найвидніших місцях робочого простору. Ваш мозок проаналізує запис, знайде в пам’яті інформацію і запам’ятає її знову, але вже автоматично.
3.   Прокручуй свій день.
В дрібних деталях згадуй, що ти сьогодні робив, але не лише те, що тебе зачепило, а якнайдетальніше. Задумайся, чи пам'ятаєш ти, якого кольору авто проїжджали мимо по дорозі до школи? Як були одягнені твої товариші тощо?
4.    Вчи напам'ять вірші або прозу.
Трохи втомлива, але дуже ефективна вправа! Заучуй лише те, що тобі подобається, щоб мозок не «збунтувався». Утішайся, уявляючи, як здивуєш ти колись якесь високе товариство, прочитавши зненацька вірші Бродського…А може, це стане вирішальним моментом у твоїй долі? Але не зубри, навіть регулярні спроби механічного запам'ятовування ефекту не дають. Відштовхуйся від змісту і логіки.
5.Пам’ятай про регулярні інтелектуальні навантаження та спортивні розвантаження.

Багато вчених під час написання своїх наукових праць стимулювали роботу мозку спортивним бігом. Щонайменше тричі на тиждень, не поспішаючи, бігай по півгодини (пульс не повинен перевищувати 140 уд/хв.). Це збереже твоє здоров’я і розвантажить мозок. Інтелектуальні навантаження ж дозволять зберегти ясність розуму до глибокої старості..

ПАМ'ЯТЬ: ЯК НАВЧИТИСЬ КЕРУВАТИ НЕЮ

Пам’ять – дуже складний психічний процес. Розвиток пам’яті залежить від того, як забезпечується управління цим процесом. Досягнути успіху в запам’ятовуванні можна. Варто лише докласти зусиль і створити умови для успіху:
ü Послідовність і система. За письмовий стіл слід сідати за звичкою, а не чекаючи, коли прийде натхнення. Якщо важко взятись до роботи, слід змусити себе попрацювати лише 5 хвилин, а  тоді мозок почне працювати автоматично і НАТХНЕННЯ ПРИЙДЕ. Задумайтеся: Якщо систематично вивчати по три іноземних слова щодня, то за рік ви знатимете тисячу слів.
ü Зосередьтеся. Увага, за словами К.Д.Ушинського – це двері, через які проходить все, що входить у душу людини із зовнішнього світу.
ü Відпочинок. Не забувайте про перерви. Це – не байдикування і не приємне проведення часу, а кількахвилинна можливість мозку перепочити від кількості отриманої інформації.
ü Повторення. Якщо повторювати параграф 20 разів поспіль і подумати, що все вивчено, це – самообман. За півгодини забувається 40%  нової інформації, на наступний день – 34%, через місяць – 21%. Слід повторювати так: перший раз – відразу після запам’ятовування, другий – приблизно через півгодини, третій – через день, четвертий – через 2-3 тижні. Повторювати завжди краще перед сном і вранці можна пригадати практично все.
ü Тренування пам’яті за допомогою вправ. Пам'ять погіршується від неповного її використання. Ви погано запам’ятовуєте прізвища ваших знайомих, телефонні номери, вірші, важливі дати? Ви стали помічати, що ваша пам’ять раз у раз вас підводить?
Тоді саме час її потренувати

ЯК НЕ ЗАГУБИТИ СВОЮ ГЕНІАЛЬНІСТЬ

Геній – це вища здатність концентрувати увагу на предметі
І.Павлов

Будь-яка активність впливає на інтелектуальний розвиток. Бездіяльність, лінощі ведуть до ігнорування  предметів та явищ навколишньої дійсності, відсутності волі в повсякденному житті. Ще в давній Греції вчені дійшли висновку, що природні здібності та геніальність потрібно розвивати і тренувати.
Більшість людей намагається не тільки присісти при кожному зручному випадку, але й розслабити свою увагу при кожній можливості. Це прагнення є природнім, проте людині навіть в стані відпочинку потрібно постійне посильне навантаження.  Повне внутрішнє розслаблення  зумовлює стан ідіотії, може стати причиною деградації здібностей і особистості людини.
Геній – це, перш за все, увага. Навчитися втримувати увагу без відволікання – запорука досягнення успіху в кожній справі (і в навчанні, і в запам’ятовуванні). В уваги й уважності є великі резерви, потрібен лише стимул і правильний підхід.
Вчені-психологи пропонують такий метод. В процесі напруженої роботи доцільно чергувати три кола уваги (мале – книга, середнє  - приміщення, велике – вулиця), тому що довге перебування в одному з них є причиною перевтоми. Іншими словами, якщо ви працювали довго, наприклад, за комп’ютером, то не варто братися за шахи, книгу чи в’язання, оскільки ці види діяльності теж перебувають у малому колі уваги. Щоб попередити перевтому необхідно через 1-2 години перейти в середнє коло уваги (на кухню, спортзал, на сцену тощо) або у велике коло уваги (на вулицю, до річки, у парк тощо). І навпаки після тривалого перебування на вулиці корисно перейти в середнє або мале коло уваги.
Чергування кіл уваги дозволяє довго й продуктивно займатися потрібними справами протягом усього дня.

Треба кожного дня знову й знову  міркувати,
щоб зберегти життя думки
І. Бехер
Парадоксально, але це факт, - в умовах тотальної комп’ютеризації відбувається повальна деградація особистості. Все більше людей носять з собою калькулятори і електронні записні книжки, телефони з виходом в інтернет, не докладають вольових зусиль, щоб помислити чи запам’ятати щось без технологічної допомоги.
Пам'ять, увага – це функції мозку. Мозок такий самий орган, як руки, ноги, очі. Щоб зберегти здоров’я, людина робить фізичні вправи. Для того, щоб мозок був працездатним, йому теж потрібна гімнастика..
Професор психології Зигфрід Лерль, очолюючи Німецьке товариство розвитку розумових здібностей, провів численні дослідження і зробив висновок: чим активніше працює мозок, тим активніше й краще він розвивається.
Якщо мозок недостатньо працює, він втомлюється або перестає гнучко працювати Тривале зниження розумової активності приводить навіть до всихання й поступового відмирання нервових клітин у лобових частинах мозку. Це особливо помітно після тривалих відпусток і канікул. Так, за три тижні канікул коефіцієнт інтелекту в школярів знижується в середньому на 20 одиниць.
Зазвичай людський мозок найчастіше працює лише на 3-5% свого потенціалу. Тому  в навчанні важливо задіяти якомога більше нервових клітин. В цьому вам допоможуть:
ü Інтелектуальні ігри - головомки, шахи, реверсі, стратего і т.і
(З. Лерль рекомендує хоча б по 30 хвилин щодня.)
ü Усний рахунок (мозок потребує математичної зарядки)
ü Швидкочитання
ü Регулярні тренування уважності і спостережливості
ü Творчі запитання і робота з нестандартними завданнями
ü Щоденне наповнення бази пам’яті і поетапне повторення.
ПСИХОЛОГІЧНІ ТЕХНІКИ НАПОВНЕННЯ СВОЄЇ СВІДОМОСТІ ПОЗИТИВНИМИ ДУМКАМИ ТА ПОЧУТТЯМИ

«Якщо ви хочете, щоб життя вам посміхалось, подаруйте йому спочатку свій хороший настрій»
Бенедикт Спіноза

1. Тільки-но прокинулись – одразу ж налаштуйтеся на мажорний лад.
Для цього проспівайте гаму до-ре-мі-фа-соль-ля-сі. Кожна із цих нот володіє певною довжиною звукової хвилі, і відповідає тому чи іншому емоційному стану. Проспівайте кожну ноту упродовж 20 секунд, і про себе проговоріть наступні фрази: до –я живу, ре – я відчуваю, мі – я хочу, фа – я кохаю (я люблю), соль – я говорю, ля – я бачу, сі – я є (я існую).
Відчули прилив енергії? Час вставати – попереду ще один чудовий день!
2. Піднявшись з ліжка, виконайте практику, яка подарує вам відчуття наповненості силою, впевненістю, радістю.
Уявіть над своєю маківкою (верхньою частиною голови) світну кулю будь-якого кольору. Ця куля повинна вам подобатися. Через маківку «вдихайте» світло всередину тіла. На першому вдиху-видиху спрямуйте світіння у нижню частину тіла, на другому – у верхню, потім – в руки. Коли усе тіло ним наповниться, скеруйте його назовні, на будь-яку відстань, хоч до безкінечності. Тепер ви – сонечко, яке готове до прямування небокраєм дня.
Дану практику можна використовувати як зранку, так і упродовж дня, коли відчуваєте втому чи переживаєте негативні емоції.
3. Заведіть щоденник і складайте плани на кожен день.
Зробивши записи, перегляньте всі пункти. Запитайте себе: скільки часу, зусиль, емоцій я готова прикласти для реалізації конкретного плану? Можливо, у списку є діла, які займають багато часу і сил, але насправді не являються настільки важливими для вас. Просто поставте у щоденнику галочку – виконано. Ці справи більше не обтяжують!
4. По дорозі на роботу з кожним кроком промовляйте слово «щастя».
Це проста і дієва медитація, яку використовують тибетські монахи. Крокуючи таким чином, ви автоматично переключите увагу на ті речі та події, які викликають у вас радість. Ваш слух крізь шум автостради розрізнятиме спів птахів, ви раптом помітите, скільки довкола усміхнених людей.
5. Якщо ви опинилися у стресовій або неприємній ситуації, повернути емоційну рівновагу вам допоможе ресурсний символ.
Це картинка, будь-яка мислена форма, із якої ви черпаєте силу. Знайдіть для себе такий символ – це може бути образ ангела, сонця, гори чи звук дзвонів. Заплющте очі і уявіть, що ви входите у зображення власного ресурсного символу, мов у воду.
6.Увечері проведіть аналіз дня.
Подякуйте минувшому дню за ті позитивні моменти, які ви пережили. Якщо вам важко їх пригадати, заведіть спеціальний блокнот та записуйте кожну приємну подію. Потім попрацюйте із стресовими ситуаціями і образами. Пригадайте подію, яка викликала у вас негатив. Утримуючи образ у свідомості, покладіть вказівний і середній пальці на центр грудної клітки та промовте: «Попри те, що я переживаю (гнів, біль, роздратування, образу…), я приймаю і люблю себе, моє тіло, мою особистість і це відчуття». Після огляду та переоцінки всіх подій, наповніть себе світлом.
7.  Перед сном уявіть над собою світну сферу, ніби ви стоїте всередині променя від ліхтарика.
Подумайте, що зверху на вас ллється фіолетове (золоте) світло. Попрохайте підсвідомість, своє зверх Я, щоб усі незбалансовані, болісні і викривлені спогади розтворилися у фіолетовому полум’ї. Далі запросіть до піраміди всіх, з ким у вас складні стосунки, невирішені питання або сварки, всіх, з ким ви спілкувались у цей день. Уявіть, що ці люди разом з вами очищаються фіолетовим світлом, і ви перетворюєтесь в одну кольорову хмарину…

БУДЬ ГОТОВИМ ДО ВСЬОГО!

В житті щоденно додаються все нові і нові випробування. Так, буває нелегко і щось незрозуміло. Можна занепасти духом й залишитися похованим під вагою цих випробувань. Але не варто здаватися! Енергія всюди, у всьому і у тобі. Вчіться мислити критично, але оптимістично. Підбадьортеся і рухайтеся вперед!
Різні люди по-різному бачать катастрофічність ситуації. Кризова ситуація для людини - це  як окріп для моркви, яйця і кави. Окріп – це символ життєвих обставин, у яких ми опиняємося. Завдяки їм ми стаємо іншими. Хтось свідомо скаже, що окріп – це погано, хтось, що це може бути й добре.

 А тепер, подумайте і скажіть, хто ви?

1.     Я – морква, що здається міцною та сильною, але, потрапивши в окріп, стикнувшись із болем і нещастями, стаю м'якою, податливою  й втрачаю свою силу, занепадаю духом.
2.     Я – яйце з твердою шкаралупою і рідкою серединою, м'яким серцем, яке при нагріванні змінюється, переживши горе, нервовий зрив чи інші випробування, твердне характером і стає витривалішим.
3.     Або ж я – кавове зернятко. Коли вода нагрівається, зерно віддає свій запах і смак. В скрутні часи я  зможу змінити обставини і перетворити їх у щось нове й прекрасне.

Під впливом однаково несприятливих обставин – окропу «морква» і «яйце» змінює свою структуру. Так і люди - сильні зовні можуть розклеїтися й стати слабаками там, де тендітні й ніжні суворішають і міцніють… Але є особливі люди, які не змінюються через нові обставини, вони змінюють самі обставини й перетворюють їх на корисні.
Бажаю всім за будь-яких обставин завжди бачити можливості і змінювати світ на краще, як кава перетворює киплячий окріп в ароматний напій!


ЗНАЙТИ У СОБІ СИЛИ,  ЩОБ НЕ ВПАСТИ ДУХОМ

Ми живемо в нелегкий час. Про одне мріялося, інше склалося. Події в країні виходять за межі нормального людського досвіду і ведуть до сильних переживань,  викликають почуття жаху, страху і безпорадності.  Очевидно, що війна йде не лише на Сході, але й в душі кожного українця.
Кожного дня, кожної миті слід знаходити у собі сили для того, щоб продовжувати жити. Починати слід з самоопанування. Потроху рух у позитивний бік стає безумовним, якщо навчитися тлумачити події іншим чином, міняючи акценти (з кризи - на нові можливості, з втрат і болю – на ресурси та досягнення).
На початок непогано спитати себе, чим я можу бути корисним для своєї країни? Яка моя роль у цій війні? Як я буду діяти в тій чи іншій ситуації? Можна передбачити наступні кроки у розвитку ситуації і поведінці ворога, і хоч якось підготуватись до нього. Відчувши емоційне супроводження кожного з можливих варіантів розвитку та свою участь в них, людина вже відчуває себе більш готовою. Вихід із найбільшої скрути буде знайдено!!!
Зменшити тяжкі переживання в період кризи і перевести його на конструктивні рельси допоможуть такі правила:
Правило №1: Уникайте самотності і депресивних думок. Забезпечте собі надійний тил у спілкуванні.
Правило №2: Не оточуйте себе людьми, які панікують, допоки самі не прогнали паніку з серця.
Правило №3: Не поширюйте масовий психоз. Вчіться концентруватися не на втратах і болі, а на ресурсах і можливостях.
Правило №4: Розширте коло контактів, живіть за принципом взаємопідтримки і допомоги. Спрямувавши енергію на допомогу іншим людям, дбаючи про інтереси інших, ми  тим самим виходимо з особистої кризи.
Правило №5: Не забувайте про відпочинок і відновлення сил. Гаряча ванна, похід у спортзал, чай з шоколадом, прогулянка – кожен вибирає свій спосіб зняття гостроти переживання і релаксації. В здоровому тілі здоровий дух.
Правило №6: Алкоголь, наркотики, суїцид – не вихід зі складної ситуації, а фактично послаблення своїх позицій і позиції країни.
Правило №7: Дійте за принципом – багато сонця, зелені, тепла, менше тривожних сцен насилля. Набирайтесь ресурсів від природи, а не від сліз і крові.
Правило №8: Підтримуйте в собі та в інших бажання думати про майбутнє нове життя без катастроф і терористів.
Ніхто не знає, що буде завтра, тому наше завдання бути щасливими сьогодні і дарувати миті щастя своєму ближньому. Будьмо оптимістами! І хоча у кризовому стані майже завжди здається, що нічого не можна вдіяти, це тимчасове явище. Не втрачаймо надії! Вихід є! З нами Бог!

ПРОСТІ СЕКРЕТИ БЕЗКОНФЛІКТНОСТІ         

1.    Увімкніть щиросердечний зір.
Під час розмови зосередьтеся на м’яких ніжних словах. Стежте за тим, як світлі і теплі слова наближають нас одне до одного, а грубі й колючі – вносять в атмосферу дискомфорт.
2.    Створіть теплу атмосферу.
Постарайтеся, щоб співбесідник вам сподобався, симпатизуйте йому й виявляйте свою повагу. Ваш співрозмовник може бути невихований і неохайний, але що менше ви на це звертатимете увагу, то талановитіший ви як партнер по спілкуванню.
3.    Шукайте те, що вас зближує.
В спілкуванні, як в коханні, важливо не лише дивитися один на одного і захоплюватися зовнішньою красою, а дивитися в одну сторону, в одному напрямку, бачити внутрішню красу людини і позитивну схожість з нею.
4.    Налаштуйтеся на ритм співрозмовника.
Відчуйте, що турбує вашого партнера по спілкуванню. Нехай він поділиться з вами своїми переживаннями. Прийміть їх, навіть якщо вони для вас недопустимі, і співрозмовник налаштується на потрібний вам ритм. Не напружуйте ситуацію.
5.    Не кидайте в співрозмовника камінь.
Намагайтесь уникати образливих перебільшень, навішування ярликів і крайнощів. Не обвинувачуйте й не ображайте. Намагайтеся не говорити про когось погано. Без потреби не зачіпайте те, що людині дороге: близьких, захоплення, ідеали, цінності.
6.    Уникайте побиття під знаком гумору.
Так, без гумору життя прісне і одноманітне. Але гумор може бути різним:
А) абстрактний
Б) гумор «про себе»
В) гумор «ми смішні»
Г) гумор « ти смішний».
Саме з останнім видом гумору треба бути обережними, бо вколоти – дуже приємно, але безкарно буває вкрай рідко.
7.    Спілкуйтеся на рівних, а не зверхньо. Будьте дипломатом.
8.    Запам’ятайте золоте правило безконфліктного спілкування:
«Найголовніша людина на світі
– та, що перед вами».


                                            
ДИПЛОМАТІЯ - МИСТЕЦТВО ДОМОВЛЯТИСЯ 

·       Не сперечайтеся!
Суперечки – безглузда й навіть шкідлива річ. А от доброзичливе й конструктивне обговорення – це приємна умова для віднайдення істини. Суперечка – це інтелектуальна бійка, а шкоди від неї стільки ж, як і від будь-якої фізичної. Тому, якщо ви любите істину й бережете взаємини, не провокуйте суперечки.

·       Уникайте категоричності!
Якщо ви гадаєте, що існує всього дві думки – ваша й неправильна, то, імовірно, ви помиляєтеся. Намагайтеся не перемогти, а знайти істину та зрозуміти те, що хоче сказати співрозмовник. Визнайте можливість своєї неправоти й попросіть критичного обговорення.

·       Уникайте заперечень!
Шукайте те, у чому співрозмовник правий, а не помиляється. Намагайтеся погодитися, а не заперечити.

·       Уникайте монологу!
Діалог продуктивніший, особливо якщо ви вмієте використовувати метод Сократа (полягає в тому, що свою думку ви розчленовуєте на маленькі ланки, і кожну подаєте у формі запитання, яке має коротку, просту й заздалегідь передбачувану відповідь, власне скорочений, добре організований  діалог із перехопленням ініціативи)

·       Вчись слухати і чути!
Ти говориш – ти активний, ти мовчиш – ти теж активний, але не інакше. Коли ми говоримо, ми хочемо, щоб нас не лише слухали, а й чули. Неуважне слухання може не просто зіпсувати настрій співрозмовникові, а й глибоко образити його. Слухати треба вміти. Часом досить уважного погляду, кивка головою, легкого нахилу корпуса в сторону співрозмовника для того, щоб він був задоволений.

·       Не сердься, коли програв!
Поразку сприймай спокійно. Справедливо оцінюй власні дії та дії інших.


 ГОЛОВНІ ПРИНЦИПИ
РОЗУМНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ЖИТТЯ

1. Вміння відрізнити головне від другорядного.
2. Внутрішній спокій.
3. Відчуття міри в момент впливу на подію.
4. Вміння оцінювати подію з різних боків.
5. Сприйняття дійсності такою, якою вона є, а не такою, якою людина хоче її бачити.
6. Спостережливість.
7. Уміння бачити перспективу.
8. Прагнення розуміти інших.
9. Уміння вчитися на своїх помилках.
10. Уміння зробити для себе висновки

Не збийся з правдивого шляху!
Спокус і ризиків багато, але життя одне…
Проживи його достойно і розумно!





Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ